Kde přesně jste ve vašem osobním stylu?
Rozhodla jste zapracovat na vašem stylu. Něco jste si přečetla, nebo jste možná absolvovala kurz, byla na konzultaci, nebo na nákupech se stylistkou. Víte, v jaké jste fázi vašeho osobního stylu? A víte, že i když pracujte se stylistkou, tak si projdete všemi fázemi?
Většinou to funguje takto:
Fáze
Střádání a absorbování informací. Hledání toho, co je pro vás relevantní, výběr z obrovského množství informací. A tady vám právě pomůže stylistka, protože vás nasměruje na správnou cestu a vy si tak usnadníte a zjednodušíte hledání vašeho stylu a stylových doporučení.
2. Fáze
Převádíte stylové informace do reálu, experimentujete. Zkoušíte rady a doporučení. Držíte se pevně pravidel a často outfity působí očekávaně a předvídatelně. Pokud v této fázi zůstanete příliš dlouho, můžete se po čase cítit usedlá a nudná. Je potřeba si touto fází projít, abyste zjistila co vám sluší a sedí. Pokud vám chybí informace, budete si touto fází procházet mnohem déle, nebo budete mít problém se z ní posunout dál.
3. Fáze
Je na čase lámat pravidla, víte co vám sekne, a už se nedržíte slepě všech pravidel. Děláte kompromisy tam, kde víte, že to není tolik důležité. Pořád se o vašem osobním stylu učíte, ale ještě si nejste jistá. Tato fáze bývá nejdelší a je potřeba dál se učit a experimentovat. Dávejte si pozor, abyste si nekoupila něco, čeho budete později litovat. Máte tendence kopírovat co se vám líbí, pokud si nejste jistá svým stylem. Bude to krásně sladěné a stylové, ale nebude to vždy vyjadřovat vás.
4. Fáze
Znáte svůj styl a držíte se jej. Úspěšně boříte pravidla a rozhodně vaše outfity nepůsobí předlohově, nebo předvídatelně. Máte sjednocený image a lidé si vás pamatují, protože váš styl je součástí vaší značky. Víte kdo jste, a jak to vyjádřit v oblečení. V této fázi můžete s klidem investovat do kousků, které vás vystihují. Umíte vše zakomponovat do vašeho outfitu, aniž byste působila nuceně. Nosíte své barvy a kontrasty, ale nehrotíte to. Jdete s dobou. Pochopila jste, že váš osobní styl trumpuje vše, a už si něco nekoupíte jenom proto, že je to ve vašich barvách, nebo ve vašem kontrastu. Váš styl se stal vaší značkou jak v osobním, tak v profesním životě.
Mít styl neznamená mít nutně extravagantní, ihned identifikovatelný styl, takových žen je opravdu málo. Většina z nás se obléká tak, abychom zapadly do kolektivu. Všechny chceme vyniknout a zviditelnit se, ale zároveň v rámci jakýchsi nevyřčených, společností přijatelných pravidel. Mít styl je hlavně o tom být ve svém stylu a prezentaci konzistentní.
A jaký je vizuální rozdíl mezi jednotlivými fázemi?
2. fáze - celkový dojem působí předvídatelně a tak trochu okoukaně. Outfity vyjadřují minimum kreativity a chybí osobní styl. Působí trochu jako uniforma, šaty + svetřík + korálky + lodičky, nebo uplé tričko s nápisem + džíny. Nic špatného na této fázi není - pokud v ní žena zůstane příliš dlouho, sama po čase zjistí, že se potřebuje posunout dále.
3. fáze - outfity působí více kreativně, zajímavá kombinace barev, žena nosí už jenom stylové oufity a pochopila, co jí sluší. Zaměření na harmonii, estetiku a slušivost, stále není jeden ucelený image.
4. fáze - vědomé lámání pravidel, žena přestává být otrokem stylových doporučení. Celkový dojem uvolněnosti a nenucenosti, kreativní míchání textur, vzorů, šperků, atd. Konzistentní image, který lze zesumarizovat jedním nebo pár slůvky, např. klasik, boho, atd.
A kde jste právě teď vy? Poznáváte se?